>>>Che Annesine Yazdığı Mektup Letter ( Turkish )

15 Kasım 1956, Annesine gönderdiği mektup; "Sevgili Anneciğim,Hala Meksika'dayım, bu mektubu son yolladığın mektuplara cevaben yazıyorum. Hayatımla ilgili söyleyecek pek bir şeyim yok sana, çünkü biraz cimnastik yapıyorum ve çok okuyorum (özellikle neleri okuduğumu tahmin edersin). Hilda'yı bazı hafta sonları görüyorum. Davamı yasal kanallardan çözümlemeye çalışmaktan vazgeçtim, bu nedenle Meksika'da oturma müsaadem ancak geçici olabilecek. Zaten Hilda ufaklıkla beraber yeni yılı geçirmek üzere ailesinin yanına gidecek. Orada bir ay kalacak, sonra ne olacağını göreceğiz. Uzun vadeli amacım Avrupa'yı görmek, mümkünse orada yaşamaktı, ama bu gittikçe daha zor görünüyor. Hastalığımı da düşünürsen, günden güne daha da kötüleşiyor gibi, ancak mezarda kurtulacağım bundan. Hayatımla ilgili bir projem vardı, on yıl gezecek, sonra bir süre tıp çalışmalarında bulunacak, zaman kalırsa da o büyük fizik macerasına atılacaktım. Bunların hepsi bitti artık. Açık olan tek bir şey var, o da bu on yıllık gezi süresinin da da uzayacağı (önceden kestirlemeyen koşullar bu gezilerin iptal edilmesine neden olmazsa tabii), ama bu gezi daha önce hayal ettiğimden farklı olacak. Artık yeni bir ülkeye çevreyi gezmek ve müzeleri veya harabeleri ziyaret etmek için gitmeyeceğim, aynı zamanda (çünkü hala ilgimi çeken bir konu bu) halkın mücadelesine katılmak için de gideceğim. Yeni kurulan üç partiyle Komünist Parti'den arta kalanların yasal statü taleplerinin reddedildiğine ilişkin Arjantin'den gelen son haberleri okudum. Beklenmedik bir şey olsa da, bir süredir Arjantin'in tüm hareketleri hataya ve yanlış anlamaya izin vermeyecek derecede çok açık bir eğilimle -bir kastın veya sınıfın kollandığı gerçeğine- işaret ediyor. Bu sınıf ulusal toprak sahiplerinin mensup olduğu ve her zaman olduğu gibi yabancı yatırımcılarla birlik içinde olan sınıf. Sana bu keskin şeyleri söylüyorsam, "seni sarsmak için, çünkü seni seviyorum." Şimdi de seni kucaklıyorum, Meksika'dan son kucaklamalarımdan biri bu. Madem çıkışmalara başladık, son bir tane daha; Maceo kardeşlerin annesi Küba'ya sunabileceği başka oğlu olmadığı için yakınıyormuş. Senden çok fazla şey istemiyorum; sadece bedelim veya beni görmenin bedeli, senin inançlarına karşı veya bir gün pişman olacağın bir şey olmasın yeter.Ciao."

Hiç yorum yok: